Assalammualaikum,

Selamat berhujung minggu semua,

buat apa tu ?

Kita berehat - rehat aja hujung minggu ni sambil dengar radio sinar.fm,
terlayan pulak lagu - lagu rock tahun 80an dekat radio...

bila dengar lagu zaman-zaman muda biasalah terimbau kenangan masa lalu,
masa tengah remaja riang ria bergembire..

teringat suasana duduk dekat rumah arwah atok nenek di jengka,
kalau petang - petang macam ni ligat lah arwah nenek buat kuih di dapur untuk minum minum petang...

selalunya kalau dah waktu atas pukul 4 petang, kejap-kejap lagi adalah kawan-kawan arwah nenek datang ke rumah, bersembang isu-isu masyarakat setempat di ketika itu..

aku selaku remaja kekonon ayu, duk pasang telinge jelah dengar orang tua menyembang sambil menyelit makan kuih sama-sama haha

best sangat bila dikenang waktu masa remaja dulu-dulu,
arwah nenek ada arwah atok ada, mama pun sihat...

tapi itulah masa tak boleh diundur,
yang kedepan harus terus bergerak ke depan,
usia pun semakin dimamah hari...

hari-hari yang berganti,
bersama masa lalu yang semakin ditinggalkan,
moga kita menjadi orang yang lebih menghargai,
setiap saat yang masih dipinjamkan...

InsyaAllah <3








Hit: 0 Laman Asal