saper nak jadi juta wang ??
sila jawap soalan berikut.Anda diberikan lapan talian hayat utk membantu kalau kalau anda tak leh jawap.
soalanya seperti berikut :
Ada tiga worang sahabat yang baik.Nama diaworang tu, kasutcute(bukan nama sebenar),monopoly(juga bukak nama sebenar) dan nuhann(bukan nama sebenar la jugak).Dia worang bertiga nie sehati sejawa gitu.Dan dia worang minat jalang-jalang pastu cari makang cakap oghang ganu gitu heheheheh.Dia worang sudah setuju nak bercuti ker pendang,...
saper nak jadi juta wang ??
sila jawap soalan berikut.Anda diberikan lapan talian hayat utk membantu kalau kalau anda tak leh jawap.
soalanya seperti berikut :
Ada tiga worang sahabat yang baik.Nama diaworang tu, kasutcute(bukan nama sebenar),monopoly(juga bukak nama sebenar) dan nuhann(bukan nama sebenar la jugak).Dia worang bertiga nie sehati sejawa gitu.Dan dia worang minat jalang-jalang pastu cari makang cakap oghang ganu gitu heheheheh.Dia worang sudah setuju nak bercuti ker pendang, so dia worang pun pegi la sama-sama.Sampai pendang dia worang nak sewa chalet la kat situ, tapi dia worang survey la harga dulu sebab duit dia worang pun bukan banyak.Dah survey tu dia worang sudah jumpa satu chalet nama 'anak bukit chalet' harga satu chalet utk satu mlm hanya RM30.Haper lagi dia worang takmo la sewa sorang satu, terus pakat utk sewa satu chalet kongsi tiga worang.Lepas dia worang kuar sowang RM10 utk jadikan RM 30 tuh dia worang pun terus pigi itu kaunter dan bayar RM30 utk satu mlm kat casher tuh.Dia worang sudah gumbira la dpt save duit dia worang dan terus pigi dia worang punya chalet dan rilek rilek gitu.Si casher tu plak tetiba teringat yang diaworang ada bikin itu promotion maaa... utk hari itu satu chalet harga sudah kurang jadi RM25 satu malam.Jadi Si caasher tu pun dgn jujurnya panggillah BellBoy utk pulangkan balik duit RM5 kat dia worang.Dalam perjalanan nak kasi balik duit tu si Bellboy tuh terpikir camna nak kasi sama rata atau sama adil kat dia worang bertiga sedangkan duit RM5 nak bahagi kat tiga worang, jadi bellboy tuh dgn pecah amanahnya dia cuma kasik RM3 pada tiga worang tuh lagi RM2 dia sudah kebas daaaaaa.... jadi secara jelasnya dia worang bertiga kena bayar sorang RM9 kan. 9 darab 3 (3 orang) = RM27 .Dan ditambah jumlah dengan si bellboy amik RM2 jadi RM27 + RM2 = RM29 JADI MANA LAGI SERINGGIT ?????
KALAU JAWAPAN ANDA BETUL SAYA GANDAKAN MENJADI LAPAN RINGGIT.sekian terima kasih.....
HaRi Ini EsOk dAn SeLaMaNyA.....
monopoly (bukan nama sebenar) kate dier g pendang tapi lepak umah pak su die..pastu pak su dier amik dier kat bus stand jemput sekali kasutcute(bukan nama sebenar),dan nuhann(bukan nama sebenar la jugak).jadi bellboy tu tak pening kepala pasal minah minah cun tu tak g pon chalet anak bukit tuh..